واژه‌های کلیدی در گوگل

⇐نهادهای وابسته

⇐شناسه ناشناس

⇐حافظه پنهان اطلاعات برنامه

⇐ذخیره‌سازی وب در مرورگر

⇐کوکی

⇐دستگاه

⇐حساب Google

⇐آدرس IP

⇐اطلاعات قابل شناسایی غیرشخصی

⇐اطلاعات شخصی

⇐تگ پیکسل

⇐گروه‌های مهم

⇐اطلاعات شخصی مهم

⇐گزارش‌های سرور

⇐شناسه منحصر به فرد دستگاه

نهادهای وابسته

نهاد وابسته نهادی است که به گروه شرکت‌های Google متعلق می‌باشد.

شناسه ناشناس

یک شناسه ناشناس، یک رشته تصادفی از نویسه‌ها است که به همان اهداف یک کوکی در پلتفورم‌ها، شامل برخی از دستگاه‌های تلفن همراه که فاقد فناوری کوکی می‌باشند استفاده می‌شود.

حافظه پنهان اطلاعات برنامه

حافظه پنهان اطلاعات برنامه، محل ذخیره اطلاعات در دستگاه است. برای مثال، این حافظه می‌تواند به برنامه وب امکان دهد بدون اتصال اینترنت اجرا شود و می‌تواند با فعال کردن بارگیری سریع‌تر محتوا، کارکرد برنامه را بهتر کند.

ذخیره‌سازی وب در مرورگر

ذخیره‌سازی وب در مرورگر به وب‌سایت‌ها امکان می‌دهد اطلاعات را در مرورگر روی دستگاه ذخیره کند. وقتی در حالت «ذخیره‌سازی محلی» مورد استفاده قرار گیرد، باعث می‌شود اطلاعات در بین جلسات ذخیره شوند (برای مثال، حتی پس از اینکه مرورگر بسته و دوباره باز شود، اطلاعات قابل بازیابی هستند). HTML 5 فناوری‌ای است که ذخیره‌سازی وب را تسهیل می‌کند.

یک “کوکی” فایل کوچکی متشکل از رشته‌ای از نویسه‌ها است که هنگام بازدید از یک سایت، به رایانه شما ارسال می‌شود. وقتی از وب سایت مجدداً دیدن می‌کنید، کوکی به سایت امکان می‌دهد مرورگر شما را شناسایی کند. کوکی‌ها ممکن است تنظیمات دلخواه کاربر و اطلاعات دیگر را ذخیره کنند. شما می‌توانید برای رد کردن همه کوکی‌ها یا تعیین زمان ارسال یک کوکی مرورگر خود را بازنشانی کنید. با این وجود برخی از ویژگی‌های وب سایت یا سرویس‌ها ممکن است بدون کوکی‌ها به نحو صحیح کار نکنند.

دستگاه

دستگاه رایانه‌ای است که می‌تواند برای دسترسی به سرویس‌های Google مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال، دستگاه می‌تواند رایانه رومیزی، رایانه لوحی یا تلفن هوشمند باشد.

حساب Google

شما می‌توانید با ثبت نام برای یک حساب Google و ارائه اطلاعات شخصی (معمولاً نام، آدرس ایمیل و رمز ورود خود) به برخی از سرویس‌ها دسترسی پیدا کنید. از این اطلاعات حساب برای تأیید اعتبار شما هنگام دسترسی به سرویس‌های Google و محافظت از حساب شما در مقابل دسترسی غیر مجاز توسط سایرین استفاده می‌شود. شما می‌توانید در هر زمان که بخواهید از طریق تنظیمات حساب Google، حساب خود را ویرایش کرده یا به آن پایان دهید.

آدرس IP

به هر رایانه متصل به اینترنت یک شماره اختصاصی به نام یک آدرس پروتکل اینترنتی (IP) اختصاص داده می‌شود. از آنجایی که این شماره‌ها معمولاً بر اساس کشورهای مختلف اختصاص داده می‌شود، اغلب می‌توان از یک آدرس IP برای شناسایی کشوری که رایانه از آن به اینترنت متصل شده است استفاده کرد.

اطلاعات قابل شناسایی غیرشخصی

“اطلاعات غیر شخصی” به اطلاعات ثبت شده درباره کاربران گفته می‌شود که دیگر به کاربر خاصی مربوط نمی‌باشد و اشاره نمی‌کند.

اطلاعات شخصی

“اطلاعات شخصی” اطلاعاتی هستند که به ما ارائه می‌کنید و از طریق آنها شما را شناسایی می‌کنیم مانند نام، آدرس ایمیل یا اطلاعات صورت‌حساب، یا سایر داده‌هایی که به طور منطقی توسط Google به چنین اطلاعاتی پیوند می‌شوند.

تگ پیکسل

تگ پیکسل نوعی فناوری است که از آن در وب‌سایت یا در متن ایمیل به منظور ردیابی فعالیت انجام شده در وب‌سایت، یا زمان باز شدن ایمیل‌ها یا دسترسی به آنها، و اغلب به همراه کوکی‌ها استفاده می‌شود.

گروه‌های مهم

در صورتی که گروه تبلیغی مربوط به مباحثی از قبیل نژاد، مذهب، گرایش جنسی یا سلامت باشد، می‌تواند مهم باشد. هنگام نمایش آگهی‌های مناسب به شما، ممکن است کوکی یا شناسه بی‌نامی را با علایقی از قبیل «آشپزی و دستور غذاها» یا «سفر هوایی» مربوط کنیم اما با گروه‌های مهم مربوط نمی‌کنیم. خط‌مشی مشابهی را برای تبلیغ‌کنندگانمان اعمال می‌کنیم.

اطلاعات شخصی مهم

این یک مقوله خاص از اطلاعات شخصی است که به اطلاعات محرمانه پزشکی، ریشه‌های نژادی و قومی، عقاید مذهبی یا سیاسی یا تمایلات جنسی مربوط می‌شود.

گزارش‌های سرور

مانند اکثر وب‌سایت‌ها، سرورهای ما به صورت خودکار صفحاتی را که هنگام بازدید از سایت‌های ما درخواست می‌کنید ثبت می‌کنند. این “گزارش‌های سرور” معمولاً درخواست وب شما، آدرس پروتکل اینترنتی، نوع مرورگر، زبان مرورگر، تاریخ و زمان درخواست شما و یک یا چند کوکی که احتمالاً مرورگر شما را به طور اختصاصی مشخص می‌کند شامل می‌شود.

در اینجا نمونه یک ورودی گزارش معمولی ذکر شده است، این گزارش به جستجویی برای “خودروها” مربوط می‌شود، به دنبال این گزارش قسمت‌های مختلف آن به تفکیک آورده شده است:

۱۲۳٫۴۵٫۶۷٫۸۹ - ۲۵/Mar/2003 10:15:32 -
http://www.google.com/search?q=cars -
Firefox 1.0.7; Windows NT 5.1 - 740674ce2123e969
  • ۱۲۳٫۴۵٫۶۷٫۸۹ آدرس پروتکل اینترنتی اختصاص داده شده به کاربر توسط ISP کاربر است؛ بسته به سرویس کاربر ممکن است هر بار که کاربر به اینترنت متصل می‌شود، یک آدرس متفاوت توسط ارائه دهنده سرویس به وی اختصاص داده شود؛
  • ۲۵/Mar/2003 10:15:32 تاریخ و زمان عبارت جستجو است؛
  • http://www.google.com/search?q=cars URL درخواستی است که پرسش جستجو را شامل می‌شود؛
  • Firefox 1.0.7; Windows NT 5.1 مرورگر و سیستم عامل مورد استفاده است؛ و
  • ۷۴۰۶۷۴ce2123a969 شناسه کوکی اختصاصی است که در اولین بازدید این رایانه از Google به آن اختصاص داده شده است. (کاربران می‌توانند کوکی‌ها را حذف کنند. در صورتی که کاربری در آخرین بازدید خود از Google کوکی را از رایانه حذف کرده باشد، این عدد شناسه کوکی اختصاصی است که در بازدید بعدی که کاربر از طریق همان رایانه خاص از Google انجام می‌دهد به وی اختصاص داده می‌شود).

شناسه منحصر به فرد دستگاه

شناسه منحصر به فرد دستگاه رشته‌ای از نویسه‌هایی است که توسط سازنده در دستگاه تعبیه می‌شود و برای شناسایی فقط آن دستگاه می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد (برای مثال شماره IMEI تلفن همراه). شناسه‌های مختلف دستگاه بسته به دائمی بودن، قابلیت بازنشانی توسط کاربران، و نحوه دسترسی متفاوت هستند. یک دستگاه مفروض ممکن است چند شناسه‌ منحصر به فرد دستگاه داشته باشد. شناسه‌های منحصر به فرد دستگاه را می‌توان برای اهداف مختلفی استفاده کرد، از جمله ردیابی کلاهبرداری و امنیت، همگام‌سازی سرویس‌هایی مانند صندوق ورودی ایمیل کاربر، به خاطر سپردن تنظیمات برگزیده کاربر و ارائه تبلیغ مرتبط.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.