تاثیر نوع طراحی سایت در بهینه کردن آن

تاثیر نوع طراحی سایت در بهینه کردن آن چگونه است ؟

مهمترین تاثیر نوع طراحی سایت در بهینه کردن آن چیست ؟ بهینه سازی وبسایت ها امروزه یکی از مهمترین موضوعاتی است که ذهن و فکر بسیاری را به سوی خود جلب کرده است . شاید تا یک دهه قبل مباحثی به عنوان طراحی سایت یا سئو سایت برای بسیاری چندان مهم نبود . اما باتوجه به اهمیتی که فضای مجازی این روزها در جامعه پیدا کرده است ، اهمیت این موضوع به وضوح برای همگان روشن شده است. اما بیایید کمی تخصصی تر به این امر بپردازیم.

بهینه سازی سایت چیست ؟

بهینه سازی سایت امریست که این روزها با عناوین مختلفی به مشتریان ارائه می شود. مانند این جملات : رتبه اول گوگل در چند دقیقه ، طراحی سایت در صفحه اول گوگل و عناوینی اینچنینی. اما به راستی طراحی سایت و بهینه سازی آن چگونه است؟

به زبان ساده بهینه سازی کردن سایت یعنی سایت شما در نتایج جستجوهای گوگل نمایش داده شود. این امر شامل اقدامات متعددی می شود که برحسب تجربه شرکت های سئو کار متفاوت است .  عموم این اقدامات شامل تولید محتوا (که شامل تولید عکس ، فیلم و متن ….می شود ) ، فعالیت در شبکه های اجتماعی و به طور کلی حضور پررنگ در فضای مجازی است.

اما مهمترین کار برای بهینه سازی سایت کدام است ؟ بهینه کردن سایت چقدر زمان می برد؟  اگر شما سایتی داشته باشید که پس از مدتی فعالیت کردن در آن بازهم نتوانید سایتتان را به گوگل بشناسانید چه حسی خواهید داشت ؟

بله این مطلب کاملا درست است . ممکن است شما سایتی داشته باشید که بر روی آن زمان و هزینه زیادی را صرف کنید اما به نتیجه دلخواهتان نرسید. اینجاست که بحث طراحی به میان می آید.

چه سایتی طراحی کنم؟

الگوریتم های گوگل به گونه ای ساخته و پرداخته شده اند که از قوانین خاصی پیروی می کنند. اگر شما بتوانید سایتی را در ابتدا به گونه ای طراحی کنید که گوگل آن را بپسندد ، بیش از نیمه راه را پیموده اید.

اینجاست که تاثیر نوع طراحی در بهینه سازی سایت نمایان می شود. خدمات طراحی سایت به نوع فعالیتی که در سایت خود می خواهید انجام دهید وابسته است.

طراحی سایت فروشگاهی : اگر نیتتان ایجاد یک کسب و کار مجازی است باید از قالب فروشگاهی وردپرس برای سایتتان استفاده کنید چراکه المان های زیر را باید در سایت داشته باشید:

  • امکان درج محصول
  • قراردادن تصاویر دلخواه مربوط به محصول مورد نظر
  • قراردادن ویژگی های محصول ( رنگ ، اندازه ، جنس و… )
  • امکان درج قیمت
  • امکان تغییر قیمت محصول با در نظر گرفتن ویژگی ها مختلف
  • ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی
  • داشتن ssl معتبر برای جلب اطمینان مشتری
  • و….

طراحی سایت شرکتی : شرکت ها فعالیت های متفاوتی دارند. از قبیل : ارائه خدمات ، پشتیبانی ، نظافتی ، آموزشی ، تبلیغاتی و غیره. این روزها مردم برای شناخت بیشتر یک شرکت به آدرس سایت آنها سر میزنند .در قسمت های مختلف سایت به دنبال خواسته های خود می گردند و در آخر اگر بتوانند خواسته خود را در سایتی پیدا کنند با شماره آن شرکت تماس می گیرند .

سایتی که بتواند تمامی خدمات و فعالیت های شرکت شما را به مشتری بشناساند قطعا باعث فروش بیشتر و جلب مشتری خواهد شد.

  • ایجاد دسته بندی مناسب
  • استفاده از تگ های مرتبط با موضوع
  • تصاویر با کیفیت مرتبط با فعالیت سایت
  • دردسترس بودن اطلاعات تماس شرکت در سایت
  • چیدمان و طراحی سایت به گونه ای که مهم ترین فعالیت کاری شما در مرکز توجه مشتری قرار بگیرد.
  • امکان طراحی صفحات اختصاصی
  • ریسپانسیو بودن ( قابلیت نمایش در گوشی تبلت صفحه نمایش و..)

طراحی سایت بهینه چگونه انجام می شود؟

همانطور که در بالا گفته شد موارد متعددی در طراحی سایت بهینه  وجود دارد. با در نظر گرفتن خواسته مشتریان می توان قابلیت های مختلفی را بر روی سایت پیداه سازی کرد . اما نحوه پیاده سازی آن باید حرفه ای باشد . در نظر گرفتن خواسته مدیر سایت و مشتریان از یک سو  و همچنیندر نظر گرفتن الگوریتم های گوگل برای سئو از طرف دیگر ، طراحی سایت بهینه را نیازمند داشتن دانش و تخصص ویژه ای کرده است.

برآورده کردن نیاز هردوی اینها هم کار سخت و هم کارآسانی است. باید بدانید که هرکدام از موارد طراحی سایت را چگونه رعایت کنید. گوگل به داشتن طراحی زیبای سایت اهمیت می دهد و مشتریان ظاهر سایت را به گونه ای میخواهد که همه چیز در دسترس آنها باشد.پس طراحی سایت بهینه به این معنی است که هم گوگل و هم افراد بتوانند با سایت ارتباط خوبی برقرا کنند.

خلاصه مبحث طراحی سایت بهینه :

اگر میخواهید برای کسب و کار خود اقدام به طراحی سایت کنید از ابتدای کار به فکر بهینه بودن آن باشید . هدف از طراحی سایت جذب مشتری بیشتر و ارائه خدمات گسترده تر است . سایتی می تواند در آینده برای شما درآمدزا باشد که از اولین قدم اصولی طراحی شده باشد.

شرکت seo با داشتن سابقه چندین ساله در امر سئو و بهینه سازی سایت و همچنین طراحی سایت بهینه می تواند به عنوان مشاور و راهنما در خدمت مشتریانت خود باشد.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.