شرایط تبلیغات در گوگل

نحوه استفاده Google از کوکی‌ها در تبلیغات

کوکی‌ها کمک می‌کنند تا تبلیغات مؤثرتر باشند. بدون کوکی‌ها، برای تبلیغ‌کنندگان دشوار‌تر است به مخاطبین خود دسترسی پیدا کنند یا بدانند چند تبلیغی نشان داده شده و چند کلیک دریافت کرده‌اند.

بسیاری از وب‌سایت‌ها مانند سایت‌های خبری و وبلاگ‌ها، با Google شریک شده‌اند تا تبلیغات را به بازدیدکنندگان خود نشان دهند. جهت همکاری با شرکای خود، ممکن است از کوکی‌ها به چند هدف استفاده کنیم مانند جلوگیری از مشاهده تبلیغ تکراری، شناسایی و توقف کلیک کلاه‌برداری و نمایش تبلیغاتی که احتمالاً مرتبط‌تر هستند (مانند تبلیغات مبتنی بر وب‌سایت‌هایی که بازدید کرده‌اید).

سابقه‌ای را از آگهی‌هایی که ارائه می‌دهیم در گزارشاتمان ذخیره می‌کنیم. این گزارش‌های سرور معمولاً شامل درخواست وب، آدرس IP، نوع مرورگر، زبان مرورگر، تاریخ و زمان درخواست شما و یک یا چند کوکی که احتمالاً مرورگر شما را به طور اختصاصی مشخص می‌کند، می‌شوند. ما این اطلاعات را به چند دلیل ذخیره می‌کنیم، که مهم‌ترین آنها، بهبود سرویس‌ها و حفظ امنیت سیستم‌هایمان می‌باشند. این داده‌های گزارش را با حذف جزئی از آدرس IP (بعد از ۹ ماه) و اطلاعات کوکی (بعد از ۱۸ ماه) گمنام می‌کنیم.

کوکی‌های تبلیغاتی گوگل

برای کمک به شرکای خود جهت مدیریت تبلیغات و وب‌سایت‌های خود، محصولات زیادی را ارائه کرده‌ایم، از جمله AdSense، AdWords، Google Analytics و تعدادی از خدمات دارای مارک DoubleClick. وقتی از صفحه‌ای استفاده می‌کنید که از یکی از این محصولات استفاده می‌کند، یا در یکی از سایت‌های Google یا سایت یکی از شرکای ما، کوکی‌های مختلفی ممکن است به مرورگر شما ارسال شوند.

اینها ممکن است از چند دامنه مختلف تنظیم شوند از جمله google.com‏، doubleclick.net‏، invitemedia.com‏، admeld.com‏، googlesyndication.com،‏ یا googleadservices.com. برخی از محصولات تبلیغی به شرکای ما امکان می‌دهند خدمات دیگری را همراه با خدمات ما استفاده کنند (مانند اندازه‌گیری تبلیغ و خدمات گزارشی) و این خدمات ممکن است کوکی‌های خود را به مرورگر شما ارسال کنند. این کوکی‌ها از دامنه‌های خود تنظیم خواهند شد.

جزئیات بیشتر درباره انواع کوکی استفاده شده توسط Google و شرکای ما و نحوه استفاده ما از آنها را ببینید.

نحوه کنترل کوکی‌های تبلیغاتی

می‌توانید برای مدیریت تبلیغات Google که مشاهده می‌کنید، از تنظیمات تبلیغات استفاده کنید واز آگهی‌های مبتنی بر علاقه انصراف دهید. حتی اگر از آگهی‌های مبتنی بر علاقه انصراف دهید، ممکن است همچنان آگهی‌های مبتنی بر علاقه را بر اساس عواملی چون مکان کلی‌تان که از آدرس IP شما استخراج می‌شود، نوع مرورگرتان و جستجوهای اخیر و گذشته مرتبط با جستجوی کنونی‌تان، مشاهده کنید.

همچنین می‌توانید کوکی‌های بسیاری از شرکت‌ها را که برای تبلیغات آنلاین استفاده می‌شوند در صفحه انتخاب‌های aboutads.info مخصوص آمریکا وانتخاب‌های آنلاین خود مخصوص اروپا مدیریت کنید.

در نهایت، شما می‌توانید کوکی‌ها را در مرورگر وب خود مدیریت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.