جدیدترین تکنیک های طراحی سایت

داغترین و جدیدترین تکنیک های طراحی سایت

نظرات کارشناسان برجسته و علم روز را در مورد جدیدترین تکنیک های طراحی سایت و ساختن وبسایتهای کارآمدتر در این مقاله دنبال کنید.

یک سایت کارآمد سایتی است که عملکرد خوبی را در ریسپانسیو بودن ، استراتژی محتوا و لود صفحه برای کاربر و مراجعین داشته باشد. کاربران بدون نگرانی به راحتی بتوانند به آنچه نیاز دارند دسترسی پیدا کنند.

جدیدترین تکنیک های طراحی سایت
جدیدترین تکنیک های طراحی سایت

1- سایت برای تامین چه هدفی ساخته شده است

چرا آنها به این سایت نیاز دارند؟ کجا آنها از آن استفاده می کنند؟ آیا می دانید چه چیزی از شما خواسته شده است؟ آیا محصولاتی را برای نمایش دارند؟ آیا پاسخ به هر یک از این سوالات را دارید؟نه، قبل از ساختن آنها پاسخ دهید.

2- استفاده از کدهای Html به جا در طراحی سایت

به عنوان مثال، عنوان یک صفحه می تواند به صورت زیر کد شود:

This is the page title

این عنوان  بزرگ و  ظاهر یک عنوان صفحه را نشان می دهد، اما هیچ چیز آن را به صورت یک عنوان صفحه در کد توصیف نمی کند. این به این معنی است که رایانه قادر به شناسایی این عنوان به شکل عنوان صفحه نیست. برای نوشتن همان عنوان به صورت معنایی به طوری که یک کامپیوتر متوجه شود که این عنوان است، شما از کد زیر استفاده می کنید:

This is a heading

چرا کد معنایی مهم است؟

توانایی یک رایانه برای درک مطالب شما به دلایلی مهم است:

  • بسیاری از افراد مبتلا به نقص دیدنی به مرورگرهای گفتاری متکی هستند تا صفحات را به آنها بازگردانند. این برنامه ها نمی توانند صفحات را به خوبی تفسیر کنند، مگر اینکه به وضوح توضیح داده شوند.
  • موتورهای جستجو باید بدانند که محتوای شما چه چیزی است تا شما را به درستی در موتورهای جستجو رتبه بندی کند. کد معنایی تمایل دارد جایگاه خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشد؛ زیرا “عنکبوت موتور جستجوگر” برای درک آن ساده تر است.

3- حفاظت از دسترسی ذاتی وب

وب رسانه ای قابل دسترس است.  هر انتخاب یک سند HTML که به عنوان یک طراح یا توسعه دهنده انجام می دهید می تواند از قابلیت دسترسی ذاتی آن محافظت کند یا به آن آسیب برساند. از آن عاقلانه استفاده کنید.

4- مزیت  طراحی ریسپانسیو

طراحی سایت به صورت responsive وقتی در سایت ها به طور کامل انجام می شود زمانی که سه مورد در سایت ها رعایت شود

  1. a fulid grid
  2. flexible images
  3. media queries

نحوه قرارگیری عناصر صفحه در سایزهای مختلف صفحه وب و استفاده از لود های شرطی می تواند از موارد استفاده شده در طراحی سایت های حرفه ای است.ترتیب اولویت بندی نمایش عناصر صفحه وب در سایز موبایل تبلت و pc خود از موارد مهمی است که در طراحی سایت به ان توجه می شود.

5- استفاده از media queries در طراحی سایت

برای جلوه بهتر سایز های مختلف صفحه وب می توان دیزاین عناصر را با توجه به نیاز سایت تغییر داد امروزه طراحی سایت در سایز موبایل از اهمیت ویژ های برخوردار است و بیشتر کاربران برای وب گردی از موبایل های خود استفاده می کنند و طراحی سایت با استفاده از media queries این امکان را به شما می دهد تا طراحی سایت را برای سایز های موبایل بهینه کرد تا قابلیت دسترسی و استفاده کاربران را افزایش داد.برای دیدن یک نمونه را کلیک کنید.

6- تصاویر بزرگ و مرتبط با سایت طراحی شده

طراحی سایت وقتی زیبا جلوه می دهد که تصاویر مرتبط با سایت به جا استفاده شود. یک طراح سایت علاوه بر طراحی صفحات وب قادر به ویرایش تصاویر باشد .

7- قدرت error گیری کدهای javascript

آسانترین و راحتترین راه برای پیدا کردن اشکال های کدهای javascript استفاده از ابزار های مرورگر ها است.هرگز قدرت consols را نادیده نگیرید

8– background-image را در سایت های خود ریسپانسیو کنید

استفاده از کد background-size: cover در وب سایت ها تصویر را به اندازه باکسی که در آن قرار دارد می کند

9- تبدیل عرض ثابت به درصد

یک راه ساده برای شروع انتقال یک سایت از پهنای ثابت به فرمت responsive، تبدیل تمام عرض آن به درصد و حذف floats است. برای حذف واحد های پیکسل دز سایت به ستون ها درصدی مقدار دهید و ذز دستگا های مختلف نگاه کنید و سپس با توجه به آن میزان درصدها را تعیین کنید.

یک وب بهتر به معنای تجربه بهتر برای همه است. کاربران باید بدون  نگرانی در مورد چگونگی دسترسی به صفحات بتوانند به آنچه نیاز دارند دسترسی پیدا کنند. توسعه دهندگان و طراحان باید سایت هایی را ایجاد کنند که می توانند به طور صحیح نگهداری و به روز شوند

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.