الگوریتم گوگل Freshness

الگوریتم گوگل Freshness چیست؟

به روزرسانی Freshness الگوریتم گوگل ، یا fresher results همانطور که از نامش پیداست، یک الگوریتم تغییر دهنده ی رنکینگ محسوس است که بر اساس به روز رسانی که در سال ۲۰۱۰ راه اندازی شده بود طراحی گردیده است. الگوریتم Freshness گوگل در فارسی به معنی “نتایج تازه” یا ” تازه ترین نتایج”است.

این الگوریتم ، یکی از الگوریتم های مهم گوگل است که اولین بار با عنوان الگوریتم ” کافئین” معرفی شد و بعد از آن گوگل تصمیم گرفت تحولاتی در آن ایجاد کند و به همین دلیل در سال 2011 یعنی سالی که شروع استقبال از سئو بود، این الگوریتم نامش به freshness تغییر یافت و آغاز به کار کرد. در پی همین تغییر کم کم تولید محتوا اهمیت فراوانی پیدا کرد و سئو رونق گرفت و ماهیت جستجو را از پایه تغییر داد.

علت نام گذاری الگوریتم گوگل Freshness چیست ؟

عبارتالگوریتم Freshness یا Fresher results در مفهوم به معنی تازه ترین نتایج است و همانطور که انتظار می رود این الگوریتم محتواهای جدید تر و به روز تری را به شما نشان می دهد و دلیل نام گذاریش هم دقیقا همین موضوع است.

الگوریتم گوگل Freshness چیست؟

علت معرفی الگوریتم گوگل Freshness چیست؟

هر چیزی که از سمت گوگل معرفی می شود پشتش آینده نگری خاصی نهفته است نیازهای مردم را پیش بینی کرده و به آن جواب می دهد. در فضای مجازی امروز نیز میزان تولید محتوایی که نسبت به قبل دارد وارد می شد افزایش پیدا کرده و در میان انبوه این محتواها پیدا کردن محتوای ارزشمند کاری پیچیده است. مسئله ای که گوگل 10 سال پیش به آن پی برد و الگوریتمی ارائه کرد که رتبه ی یک سایت را بر اساس تازگی اطلاعات و محتوا تشخیص بدهد.

طی تحقیقاتی که توسط مجله ی ReadWrite صورت گرفت چیزی در حدود 16 تا 20 درصد جستجو هایی که مردم انجام می دهند، سوالات جدیدی هستند که قبلا جستجویی برای آن انجام نگرفته است.

بر پایه همین موضوع افراد از گوگل توقع دارند محتواهایی را برایشان نمایش دهد که کاملا جدید و به روز هستند. محتواهایی مثل اخبار، رویدادها،حواشی و… که همگی باید به روز باشند تا به درخواست جستجو دهنه پاسخ مناسب بدهد.

مثلا فرض کنید راجع به قیمت ارز می خواهید جستجو کنید بدیهی است که باید اخبار به روز و آنلاین را به شما نشان دهد. اطلاعاتی قدیمی فایده ای ندارد.

برای الگوریتم گوگل Freshness چه سایت هایی در اولویت هستند؟

برای الگوریتم گوگل Freshness سایت های خبرگزاری، سایت های نمایش ویدیو (مثل یوتیوب) و سایت های نام های تجاری مشهور در این الگوریتم مورد اولویت قرار می گیرند. این نکته نا گفته نماند که سایت هایی که به طور روتین محتوای ارزشمند و منحصر به فرد تولید می کنند و یا نرخ کلیک بیشتری دارند هم مورد توجه قرار می گیرند .علت تاکید بر تولید محتوای جدید و روتین برای ارتقای جایگاه سایت و سئوی آن نیز همین  است.

الگوریتم گوگل Freshness به مذاق چه کسانی خوش آمد ؟

وب سایت های خبری ، نمایش ویدیو و به طور کلی سایت هایی که تولید محتوای زیاد و جدید داشتند از الگوریتم گوگل Freshness کاملا راضی بودند. اما کسب و کارهای نوپا از آپدیت این الگوریتم احساس خوشایندی نداشتند چرا که کارشان در رقابت با این کسب و کارهای بزرگ بسیار پیچیده تر شده بود.

این را باید مورد توجه قرار داد که گوگل بیشتر به کسانی که جستجو می کنند توجه می کند نه صاحبان سایت ها.

چگونه سایت خود را با الگوریتم گوگل Freshness هماهنگ کنیم ؟

برای بهره بردن از این الگوریتم به نفع خودمان می توانیم مواردی را انجام دهیم تا جایگاهمان ارتقا یابد.

1-محتواهایی که قبلا نوشته اید به روز کنید

برای هماهنگی با الگوریتم گوگل Freshness مطالب قبلی خود را بازبینی کنید. ببینید چقدر بازدید کننده و مخاطب داشته. و به آن هایی که کلیک بیشتری خورده با اولویت بالا بپردازید و محتویاتش را به روز کنید. همچنین اگر از آمار و اعداد و قیمت و… استفاده کرده اید مراقب باشید آن ها به روز باشند.

 

محتواهایی که قبلا نوشته اید به روز کنید

 

2-از موضوعات روز غافل نشوید

بررسی کنید موضوع روز چیست. موضوعاتی را بیابید که مخاطبان به تازگی دنبال آن هستند. سعی کنید از این موارد استفاده کافی ببرید تا محتوای جدید تولید کنید. این رویه باعث می شود شما همواره قبل از نوشتن نیاز روز جستجو کنندگان را بدانید و متناسب با آن محتوا بنویسید.

3-به صورت روتین محتوا تولید کنید

تولید محتوا باید در دستور کار روتین شما باشد. باید زمانی را برای نوشتن محتواییات جدید و به روز همواره اختصاص دهید و این روند به گونه ای نباشد که یک هفته محتوا بنویسید یک سال آن را رها کنید در این صور شم با الگوریتم گوگل Freshness هماهنگ و هم سو نیستید.

4-به کار گرفتن شکل های مختلفی از محتوا

شما می توانید از محتویاتی مثل فیلم ، عکس و پادکست استفاده کنید. این محتویات چنر رسانه برای مخاطب بسیار جذاب بوده و در سئوی سایت تاثیر به سزایی دارد. با الگوریتم گوگل Freshness نیز سازگار می شوید.

5-تولید محتوای همیشه سبز

درختان کاج درختان همیشه سبز هستند و در تمام فصول سال کاربرد دارند محتوای سبز نیز محتوایی است که قائل به زمان نیست و در واقع برای مدت طولانی این توانایی را دارد که مخطبان زیادی به سایتتان جذب کند. برای الگوریتم گوگل Freshness نیز این گزینه حائز اهمیت است.

به طور کلی می توان گفت صحبت زیادی درباره الگوریتم گوگل Freshness نشده است ولی به هر حال این الگوریتم وجود دارد و روی موقعیت سایت شما تاثیر می گذارد. برای هماهنگی با این الگوریتم باید به طور منظم محتوای جدید و غیر تکراری تولید کرد ولی از نوشته های قبلی خود غافل نشوید که آپدیت آن ها نیز تاثیر مثبت خواهد داشت.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.