فن‌آوری‌های مورد استفاده در تبلیغات گوگل

در مورد فن‌آوری‌های مورد استفاده در تبلیغات گوگل

سیستم‌های تبلیغاتی Google ممکن است از فناوری‌های دیگری مانند Flash و HTML5 برای عملکردهایی نظیر نمایش قالب‌های تعاملی تبلیغات استفاده کنند. ‫به عنوان مثال، ممکن است ازآدرس IP برای شناسایی موقعیت مکانی تقریبی شما استفاده کنیم. همچنین ممکن است تبلیغات را برمبنای اطلاعات رایانه یا دستگاه شما، از قبیل مدل دستگاه، نوع مرورگر یا حسگرهای دستگاه شما نظیر شتاب‌سنج، انتخاب کنیم.

مکان تبلیغاتی شما

ممکن است محصولات آگهی Google اطلاعاتی درباره مکان شما از منابع مختلف دریافت یا استنباط کنند. به عنوان مثال، ممکن است از آدرس IP برای شناسایی مکان کلی شما استفاده کنیم؛ ممکن است مکان دقیق را از دستگاه همراهتان دریافت نماییم؛ ممکن است به مکان شما از عبارت‌های جستجویتان پی ببریم و ممکن است وب‌سایت‌ها یا برنامه‌هایی که استفاده می‌کنید اطلاعاتی را درباره مکان شما به ما ارسال کنند. Google از این اطلاعات مکان در محصولات آگهی‌هایش برای بهبود مرتبط بودن آگهی‌هایی که می‌بینید، اندازه‌گیری عملکرد آگهی و گزارش آمار ناشناس به تبلیغ‌کنندگان استفاده می‌کند.

شناسه‌های بی‌نام در دستگاه‌های تلفن همراه

برای نمایش تبلیغات در خدماتی که شاید فاقد فناوری کوکی باشند (برای مثال در برنامه‌های دستگاه همراه)، ممکن است از شناسه‌های بی‌نام استفاده کنیم. عملکرد این شناسه‌ها مشابه عملکرد کوکی‌ها است. برای حذف انتخاب نمایش تبلیغات مبتنی بر علاقه، دستورالعمل‌های زیر را در دستگاه همراهتان دنبال کنید.

Android

  1. ‫برنامه تنظیمات Google‏ را در دستگاه خود باز کنید
  2. تبلیغات را انتخاب نمایید

iOS

دستگاه‌های دارای iOS 6 و بالاتر از شناسه تبلیغاتی Apple استفاده می‌کنند. برای اینکه درباره محدودکردن ردیابی تبلیغ با استفاده از این شناسه بیشتر بدانید، از منوی تنظیمات در دستگاهتان بازدید کنید.

چه معیاری تبلیغات Google را که می‌بینم، تعیین می‌کند؟

تصمیم‌های زیادی گرفته می‌شود تا تعیین کند کدام تبلیغ را ببینید.

گاهی تبلیغی که می‌بینید بر اساس مکانتان است. آدرس IP شما معمولاً نشانه خوبی برای تعیین مکان تقریبی‌تان است. بنابراین ممکن است تبلیغی را در صفحه اصلی YouTube.com ببینید که فیلمی را تبلیغ می‌کند که در آینده نزدیک در کشورتان نمایش داده می‌شود.

گاهی تبلیغی که می‌بینید بر اساس متن صفحه است. اگر به صفحه‌ای که حاوی نکات باغبانی است بروید، ممکن است تبلیغات مربوط به تجهیزات باغبانی را مشاهده کنید.

گاهی تبلیغی که در صفحه می‌بینید توسط Google نمایش داده می‌شود اما شرکت دیگری آن را انتخاب کرده است. مثلاً ممکن است در وب‌سایت روزنامه‌ای ثبت‌نام کرده باشید. از روی اطلاعاتی که به روزنامه داده‌اید، تصمیماتی درباره نوع تبلیغاتی می‌گیرد که به شما نشان می‌دهد، و این روزنامه می‌تواند از محصولات نمایش تبلیغ Google استفاده کند تا آن تبلیغات را ارائه دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.